Game of Thrones S02e01- Trónok harca 2.évad 1. rész

szombat, április 07, 2012 Bejegyezte: D. E.
Királyi házak csatája egy trónért. Vajon melyikük fog uralkodni végül?


Kezdeném azzal, hogy hatalmas Trónok harca rajongó vagyok. Az első évad nálam abszolút 10/10 minden hibája ellenére. Miután megnéztem belőle pár részt, nem is értettem, hogyan maradhatott ki eddig ez a könyvélmény. Na jó, bármekkora kékharisnya is vagyok, mostanság hanyagolom a kortárs irodalmat. Lényeg, hogy egy szuszra kivégeztem a négy könyvet és mostanában próbálok bajlódni az ötödikkel (egyelőre csak az angol nyelvű kiadással). Mivel az elsőt a sorozattal párhuzamosan olvastam, feltűnt előbbi szolgalelkűsége. A dialógok és a cselekmény szinte pontosan követik a könyvet, ahol meg nem az vagy dobott a dolgon vagy mindenképp szükséges volt. A szereplőkkel nagyjából elégedett voltam, főként a Lannistereket (Peter Dinklage,Jack Gleeson,Lena Headey) találták el nagyon, de a többiek is elég jók voltak (oké, azért John Snow-tól agybajt kapok).

Tehát vége lett az évadnak és a sorozatfanok enyhe szomorúságával vettem tudomásul, hogy a következő csak 10 hónap múlva érkezik. Addig a könyvekkel pótoltam éhségemet, de ettől függetlenül kiváncsi voltam, hogyan is térnek majd vissza kedvelt szereplőim. Most végre ennek is eljött az ideje.

Figyelem! A következő bejegyzés előzményeket tartalmaz, főként azok számára, akik nem látták az első évadot.
Az előző évad végéből : Robert Baratheon halála után a királyság megrendül, de végül "fia" Joffrey kerül a Vastrónusra. Kivégezteti Ned Starkot. Arya-nak sikerül elmenekülnie az Éjjeli Őrség egy tagjával, Yoren-nel, de Sansa-t a Lannisterek túszként tartják fogva. Stark fia Robb Észak királyává nevezteti ki magát és bosszút esküszik a Lannisterek ellen. Elfogja Jamie-t. A Baratheon testvérek is harcba szállnak a trónért, Tywin Lannister pedig kinevezi Tyrion-t a Király Segítőjévé .Daenerys-nek megszületnek a sárkányai.
A második évad eleje:
Joffrey kegyetlenebb, mint valaha. Találkozunk Stannis-sel ( a néhai Robert testvére), megismerjük leghűbb szolgáját Davos-t és a Vörös Asszonyt, akiről egyelőre keveset tudunk. Tyrion Cersei-t próbálja újabb szankciók bevezetésére vagy más stratégiai lépésekre téríteni a trónért vívott harcban. Bran farkasálmokat lát, Daenerys pedig  khalasar-ját szeretné jobb körülmények közé juttatni.
Pozitív: Joffrey ismét hatalmas csicska pofont kap, ezúttal azonban nem  Tyrion-tól , hanem anyucitól
Negatív: Amikor Dany a vállán ülő sárkányt eteti sajnos nem oda néz ahol a sárkánynak lennie kellene.

Vélemény :Mint már említettem, az első évad hűen követi a regényt. A második már nem teszi ezt, amit a készítők előre be is jelentettek. Nagyon sok új jelenettel fognak találkozni az olvasók amik egyáltalán nem vagy másként szerepeltek a könyvben. Az évad új színészei egyelőre még nem találják a helyüket, de reményeim szerint hamarosan belerázódnak. A nagyobb büdzsének hála a  látvány sokkal szebb lett. Ez a farkasokon látszik különösképp, akik az első évadban inkább aranyos kutyuskák voltak akik a kamerába nézegettek. Mára bizony belőlük is óriási, ijesztő vadállat lett. Az első rész sok semmitmondó beszélgetést tartalmaz, melyek nyilván az előző évadot hivatottak memóriafrissíteni. Valamennyi stílusváltás megfigyelhető aminek a könyvtől
való eltávolodáshoz van köze. A rész egyáltalán nem rossz, de nekem az összes eddigi közül a legkevésbé tetszetős. Évad nyitónak valami ütősebbet vártam volna, de még így is tudom ajánlani és biztos , hogy tovább nézem.
WINTER IS COMING. WAR IS COMING.

Trónok harca előzetes:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...