
Korszakunk egyik legtehetségesebb krimiírójának Jim Thopson 1952-es regényének a második filmre adaptálásaképpen születhetett meg közel fél évszázad elteltével a The Killer Inside Me. Ahogy az 1976-os verzió, úgy biztos vagyok benne, hogy a 2010-es is feledésbe fog merülni, leginkább azért, mert Michael Winterbottom produkciója hihetetlenül ellentmondásosra sikeredett.
A film egy pszichopata elméjébe engedi bekukkantani a nézőt; Lou Ford (Casey Affleck), a halk szavú, texasi seriffhelyettes békésen éli mindennapjait barátnőjével, Amy Stantonnal (Kate Hudson). Tisztelettel bánik a városka lakóival, így ez a tisztelet, viszonzásra talál némi bizalommal karöltve. Ahogy Lou fogalmaz; itt vagy úriember vagy, vagy senki. A fiatal helyettes, tisztában van vele, hogy fényes jövő áll előtte, így nem szeretné visszautasítani a város legbefolyásosabb emberét, mikor arra kéri, tüntessen el egy prostit (Jessica Alba) a városból, mivel kínos helyzetbe hozhatja az ő fiát. Csakhogy legbelül Lou nem az a visszahúzódó ember, akit a helyiek megismertek benne. A pszichopata fiú innentől kezdve megpróbálja úgy csavargatni a szálakat, hogy azok mindenképpen az ő javát szolgálják, persze aki egyszer belekóstol a gyilkolás adta élvezetekbe, nem biztos, hogy egy könnyen le tud állni…

Viszont hihetetlenül nyersen és naturalisztikusan képes ábrázolni bizonyos jeleneteket (különösképpen az erőszakot), és ez adja a film magját. Mikor már úgy éreznénk, hogy a történet kezd elsiklani, mi pedig álomba szenderülni, kapunk egy olyan erős pofont, ami szó szerint visszaránt minket a filmbe és képes - ha rövid ideig is - ott tartani minket. Érdekes, hogy azok után, hogy gyakorlatilag mindent látott már napjaink nézője, mégis képes megbotránkozni, egy olyan brutálisan fényképezett jeleneten, mely újdonságot nem igazán tartalmaz. Talán attól ilyen erősek ezek a jelenetek, mert nem dicsőíti az erőszakot, pusztán a maga valójában tárják elénk.

A rendezés nekem kicsit Coen szagú, de nem a jó értelemben. Winterbottom nagyon szépen építi ki a kisvárosi hangulat atmoszféráját, ám mellette, túlságosan lassan és vontatottan adagolja a történetet. A flasback bevillantása Lou gyerekkorából pedig teljesen felesleges. Ahhoz, hogy lényeges szerepe lehessen a filmben, nem megy bele eléggé. Talán jobb lett volna, ha ez bele se kerül a kész műbe. A film túlzottan erőszakos ábrázolása pedig kissé öncélúnak tűnt nekem, de legalább - mint már említettem – a képernyő előtt tart.
A The Killer Inside Me tipikusan olyan alkotás, ami rengeteg ponton erős, az összképet tekintve mégis nagyon gyenge. Ahogy Lou Ford karaktere, úgy maga a film is erősen paradox. Emiatt sokat gondolkoztam a végpontszámon, de végül arra jutottam, hogy sajnos az adott számnál többet semmiképp sem érdemel.
