
Hajnali 6:12 van, és Zac Hobson (Bruno Lawrence) arra ébred, hogy minden más ember nyomtalanul eltűnt a világból. Nincsenek romok, holttestek, csak az őrjítően üres csönd. Az asztalokon még ott pihen a félig elfogyasztott étel, ahogy a tűzhelyen is ott csücsülnek a túlforral teavizek. A kisvárosi tudós eleinte túlélők után kutat és a rejtély okait kutatja, végül beletörődik sorsába, és elkezdi kiélvezni az egyedüllétet. Mikor viszont a dekadencia és a magány lassacskán az őrületbe hajszolja hősünket, hirtelen felbukkan a színen egy másik túlélő, Joanne (Alison Routledge) – ezek szerint mégsem tűnt el mindenki. Később újabb fordulatok következnek be, többek közt megtudjuk, miért pont ők élték túl bolygónk eddigi legnagyobb katasztrófáját…


Egyértelműen kijelenthetjük, hogy film legerősebb jelenetei azok, amikor még egyedül van a hősünk. Ilyenkor Zac végigcsinálja mindazt, amit mi is tennénk egy hasonló helyzetben; beköltözik egy pompás kis kastélyba, sportkocsival száguldozik, stb. Majd szépen lassan elkezdi felmorzsolni az őrület. Végig követhetjük, hogyan válik elnökké, vagy akár istenné. Csak aztán jön a mozi második fele, ami már kevésbé ígéretes. Igaz, itt már fény derül sok mindenre, de ezek a részek nem kiemelhetőek a nagy átlagból (bár a zárójelenet nagyon ütősre sikeredett).

A színészek ügyesen hozzák ki a szerepükből a maximumot, a rendezés merész, az operatőri munka pedig kifogástalan. A Néptelen Föld egy döbbenetes erejű, és végtelenül eredeti sci-fi, amit (attól függetlenül, hogy nem tökéletes) egyszer látni kell! Ugyan kár a film második feléért, de aggodalomra semmi ok, a zárás kárpótol bennünket mindenért. Szívesen kivesézném azt is, de nem szeretnék spoilerezni, így meghagyom mindenkinek a lehetőséget, had agyaljon rajta egy kicsit.