Az ismeretlentől való félelem kihasználásával John Carpenter megalkotta a horror műfajának egyik legkorszakalkotóbb és egyben legkiemelkedőbb darabját. Ritkán fordul elő, hogy egy újrázás túlszárnyalja eredetiét, de A Dolognak sikerült a már szintén mesterműnek számító, 1951-es The Thing From Another World című elődjét maga mögé utasítania.
Az Antarktiszon, egy amerikai kutatóbázishoz egy kutya érkezik, akit egy norvég helikopter üldöz. A táborhoz érve a két furcsa idegen lövöldözni kezd, mire az amerikaiak leszedik őket, a kutyát pedig befogadják. Ketten közülük átmennek körbenézni a norvégok táborába, de csak romokat és egy furcsa, idegen életformára utaló nyomokat találnak. Ám a felfedezés későn jön, hisz az idegent ekkor már rég beengedték magukhoz, a kutya képében, aki megkezdte átvenni az irányítást a bázis felett.
A film azon kevés Universal produkciók egyike, ami nem a stúdió logójával kezdődik. A mű Carpenter apokalipszis-trilógiájának nyitó darabja. Az úgy nevezett folytatásokat (A Sötétség Fejedelme, Az Őrület Torkában) és a tárgyalt művet a világvége eljövetele köti össze.
A forgatás viszonylag zökkenőmentesen zajlott. A külső jeleneteket Kanadában, és Alaszkában, míg a belső jeleneteket a Universal Los Angeles-i stúdiójában vették fel. A film annak idején a speciális effektusaival és maszkjaival kápráztatta el a nézőket, ami részben Stan Winston, de leginkább Rob Bottin keze munkáját dicséri. Nagy bevétele nem lett a mozinak, ám az akkoriban felkapott VHS hullámot meglovagolva, nagy sikereket ért el a film. Mellesleg ez volt Carpenter első olyan műve, ahol külsős zeneszerzőt kért fel, a zseniális Ennio Morricone személyében. A zeneszerző remekül azonosult a rendező képi világával, és az addigi minimalista munkáihoz hasonló szösszenetet hozott össze.
A rendező remekül játszik színészeivel, akárcsak a nézőkkel, akik folyamatos bizonytalanságban nézik végig a filmet, találgatva, kiben bújhatott meg az idegen. Az 1979-es Alien széria nyitó darabja mellett Carpenter műve az, – remek képeivel, rémisztő hangulatával és gyönyörű környezetével – ami mérföldkőnek számít a klausztrofób-horrorfilmek műfajában. A Dolog mind a mai napig jó választásnak bizonyul, ha az ember egy kis borzongásra vágyik. Akinek még nem volt hozzá szerencséje, gyorsan pótolja!Az Antarktiszon, egy amerikai kutatóbázishoz egy kutya érkezik, akit egy norvég helikopter üldöz. A táborhoz érve a két furcsa idegen lövöldözni kezd, mire az amerikaiak leszedik őket, a kutyát pedig befogadják. Ketten közülük átmennek körbenézni a norvégok táborába, de csak romokat és egy furcsa, idegen életformára utaló nyomokat találnak. Ám a felfedezés későn jön, hisz az idegent ekkor már rég beengedték magukhoz, a kutya képében, aki megkezdte átvenni az irányítást a bázis felett.
A film azon kevés Universal produkciók egyike, ami nem a stúdió logójával kezdődik. A mű Carpenter apokalipszis-trilógiájának nyitó darabja. Az úgy nevezett folytatásokat (A Sötétség Fejedelme, Az Őrület Torkában) és a tárgyalt művet a világvége eljövetele köti össze.
A forgatás viszonylag zökkenőmentesen zajlott. A külső jeleneteket Kanadában, és Alaszkában, míg a belső jeleneteket a Universal Los Angeles-i stúdiójában vették fel. A film annak idején a speciális effektusaival és maszkjaival kápráztatta el a nézőket, ami részben Stan Winston, de leginkább Rob Bottin keze munkáját dicséri. Nagy bevétele nem lett a mozinak, ám az akkoriban felkapott VHS hullámot meglovagolva, nagy sikereket ért el a film. Mellesleg ez volt Carpenter első olyan műve, ahol külsős zeneszerzőt kért fel, a zseniális Ennio Morricone személyében. A zeneszerző remekül azonosult a rendező képi világával, és az addigi minimalista munkáihoz hasonló szösszenetet hozott össze.