Seth Rogen és James Franco párosának lezserségéről nem lehet szuperlatívuszok nélkül beszélni, s a történet előrehaladtával Danny McBride is csatlakozik hozzájuk. Valószínűleg a való életben is hasonló könnyedséggel veszik az akadályokat, és jókat söröznek a producer Judd Apatow nappalijában, akivel korábban a remek Freak & Geeks sorozatot jegyezték.
Jelen filmünk a Apatow-istálló legelső versenyzői közé tartozik, így még nem mutatkoznak rajta a fáradtság jelei, nem úgy mint a már említett Királyon, vagy hogy mást ne mondjunk, a szintén idei Koszorúslányokon és a Zöld Darázson. Ha a 40 éves szűz arról szólt, hogyan találja meg valaki kicsit megkésve az igaz szerelmet, akkor az Ananász Expressz arról szól, hogyan hagyjuk a francba az egész romantikus idillképet. Dale Dentonnak (Seth Rogen) nincsenek nagy életcéljai, hétköznapjait a munkájával és füvezéssel tölti, miközben csodaszép középiskolás barátnőjére (Amber Heard) féltékenykedik. Ezt leszámítva tehát szociális élete a nullát is csak alulról veri, egészen addig, amíg bele nem gabalyodik egy korrupt díler gyilkossággal tarkított üzelmeibe, és kezdetét veszi egy ütős akció-vígjáték. A sors úgy hozza, hogy a légből kapott kalandot saját összekötőjével (James Franco) kell átvészelnie, a továbbiakban a film ennek a kapcsolatnak nagyítja fel a kisebb-nagyobb kríziseit, így szolgálva még több poén forrással, de a komolytalanság mögött nagyon is emberi reakciók lapulnak. Összeveszés-kibékülés, haver haverjával való haverkodás, elbizonytalanodás és visszatérés, hogy a végén ezer sebből vérezve is, de jóízűen falatozzanak a közeli fánkosnál. James Franconak a nagyit leszámítva addig sem volt nő az életében, McBride pedig tétovázik ugyan, amikor választania kell a testi örömöket ígérő, hamarosan szabaduló felesége és jóbarátai között, végül a helyes utat választja, és 200 kilométerperórával szántja fel az ellent. Seth Rogen figurája pedig hiába kezdi visszasírni magát csinos macájához, végül hirtelen megembereli magát, és lecsapj a telefonkagylót, elvégre nem romantikus drámában vagyunk! Ekkor egy kicsit irigykedünk is rá, bárcsak nekünk is könnyedén menne az ilyesmi. Gordon Green és forgatókönyve viszont nem feledkezik meg ábrázolni a rossz oldalon üldögélők baráti viszonyát sem, ami bizalmatlanságba fulladva végül gyilkossággal zárul. Ami még rengeteget dob Green filmjén, az az ütős soundtrack, amitől garantáltan jókedve lesz mindenkinek, no és a teljesen abszurd és komolyan vehetetlen jelenetek. MacBirde legalább háromszor hal meg, de minden egyes visszatérésével alaposan bemutat a hasonló narratívájú filmeknek. Sokszor nézős darab, rosszkedv ellen egyenesen kötelező.