Midnight Movie - Éjféli Vetítés (2008)

kedd, július 26, 2011 Bejegyezte: Negro69
Egy ideje már halogattam a fim kritikájának a megírását, ennek egyetlen oka, hogy egy számomra kedves horror filmről van szó, amit gyakran előkapok, de ha kritikusan akarjuk szemlélni a dolgokat, aligha adna rá a többség 1-2 pontnál többet. Az igazat megvallva, bennem kicsit a gyerekkori horror filmek hangulatát támasztotta fel, és pusztán emiatt is hajlandó vagyok szemet hunyni az alacsony költségvetés okozta hibák és a történetben adódó blődségek felett. Mint azt már írtam, egy kevés pénz és ismeretlen szereplő gárda mellett forgatott horrorról van szó, ráadásul szereplőből is, ha egy tucat jut a filmre és akkor lehet még sokat mondtam. Egyedül talán Brea Grant lehet, úgy ahogy ismerős, volt neki egy fél perces szerepe a Max Payne-ben és a Hősökben is feltűnt pár rész erejéig Daphne szerepében, de éppenséggel ő sem tartozik a túlságosan ismert arcok közé.

A történet alapvetően egy régi moziban játszódik, de a film első pár percének a fonalát egy elmegyógyintézetben vesszük fel. Ez egyébként szerintem a film legkritikusabb része, olyan szempontból, hogy ez az öt perc garantáltan meghátrálásra késztet szinte minden magára valamit is adó horror rajongót (irtózatosan gagyira sikerült nyitánynak lehetünk tanúi sajnos). A lényeg, hogy megismerjük az őrült filmrendezőt, aki csak egy bukott horrort tudhat magáénak (ami meglehetősen a Texasi Láncfűrészes koppintásának tűnik…), végül pedig rejtélyesen nyoma vész és a korházban mindenkit holtan találnak.

A film isten igazából csak ezt követően indul be, amikor is pár évvel később egy kisvárosi mozi éjféli vetítést tart a direktor filmjéből egy tucat néző jelenlétében, akik csapdába esnek a moziban. Így például két rendőr - akik remélik, hogy végre elkaphatják a gyilkosságokkal megvádolt rendezőt -, pár fiatal tinédzser, egy a vetítésre belógott gyerek, egy vadmotoros a barátnőjével, és természetesen a mozi személyzet. A baj akkor veszi kezdetét, amikor a gyilkos lelép a filmvászonról csont maszkban a sajátosan egyedi fegyverével, hogy magával húrcolja a gyanútlan nézőket, akiknek az egyetlen esélye, hogy ha életben maradnak a film vége főcíméig. Ha már beszéltünk a gyenge kezdésről, akkor megemlíthetjük a film befejezését is, ami szerintem elég fantáziátlanra sikeredett. Azért én egy estés kikapcsolódásra megfelelőnek tartom. a pontozásnál is megpróbáltam kicsit kritikusabb szemmel nézni, de szerintem még is sokan túlzónak fogják találni az öt pontot a filmre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...