
Kezdetnek rögtön itt van Scott Stewart a rendezői székben: nem állítom -mert nem lenne igaz-, hogy egy második hullámos Uwe Boll, de sajnálatosan továbbvitte a Légió-ban (igen, az is az ő nevéhez fűződik) tapasztalt minőséget. Mentségére legyen mondva, hogy a a minőség felfelé ívelő pályát mutat, bár én egyelőre azért még nem iszok a medve bőrére, majd két-három mozival később már okosabbak leszünk.
Nagyobb probléma a direktor személyénél azonban az, hogy a mozit összecsapták, pedig van benne fantázia. Ezt pedig most nem csak úgy írom, hanem tényleg: icipicit csavartak a vámpíros maszlagon, épp eleget ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődést, a harcok elfogadhatóak... csak... össze van csapva. Erre jön a hab azon a bizonyos tortán: a film erőteljesen többrészes hangulatot áraszt; ezt tessék úgy elképzelni, hogy egyszer csak hopp, vége, stáblista, köszönjük, a második részben folytatjuk. Ez azonban a huszonkettes csapdája: ha nem lett elég jó a cucc, sehol nincs garancia a folytatásra.
Pedig, -mint mondtam- az alap jó: Ember és vámpír az örök ellenfél, a háború állandó: a vámpír gyorsabb, ügyesebb és kegyetlenebb nálunk. Hogy a kipusztulást megelőzzük, az egyetlen hátramaradt városba költözik -szinte- mindenki, s az egyház irányítja az életet: kiképeznek speciális képességekkel megáldott papokat, akiknek mindent fel kell adni, hogy tökéletes gyilkológéppé váljanak. A háború aztán véget ér, a vámpírokat kiirtják. A város megmarad, a papokra azonban már nincs szükség: s az idő múlásával közel sem veszi körbe őket akkora tisztelet, mint rég. A jók közt a legjobb, az egyszerűen csak Papnak (Paul Bettany) elkeresztelt egykori hős így egy percig sem tétovázik, amikor megtudja, hogy a lányát elrabolták a vámpírok, akiknek elméletileg már ki kellett volna halniuk. Így fogja magát és motorra pattan, hogy megmentse egyetlen gyermekét, ez azonban korántsem egyszerű: előtte a vámpírsereg, élén egy múltbéli sötét emlékkel; mögötte az egyház haragja, így Pap két tűz közé kerül, s kérdéses, meg tud-e birkózni ezzel a helyzettel.
Pedig, -mint mondtam- az alap jó: Ember és vámpír az örök ellenfél, a háború állandó: a vámpír gyorsabb, ügyesebb és kegyetlenebb nálunk. Hogy a kipusztulást megelőzzük, az egyetlen hátramaradt városba költözik -szinte- mindenki, s az egyház irányítja az életet: kiképeznek speciális képességekkel megáldott papokat, akiknek mindent fel kell adni, hogy tökéletes gyilkológéppé váljanak. A háború aztán véget ér, a vámpírokat kiirtják. A város megmarad, a papokra azonban már nincs szükség: s az idő múlásával közel sem veszi körbe őket akkora tisztelet, mint rég. A jók közt a legjobb, az egyszerűen csak Papnak (Paul Bettany) elkeresztelt egykori hős így egy percig sem tétovázik, amikor megtudja, hogy a lányát elrabolták a vámpírok, akiknek elméletileg már ki kellett volna halniuk. Így fogja magát és motorra pattan, hogy megmentse egyetlen gyermekét, ez azonban korántsem egyszerű: előtte a vámpírsereg, élén egy múltbéli sötét emlékkel; mögötte az egyház haragja, így Pap két tűz közé kerül, s kérdéses, meg tud-e birkózni ezzel a helyzettel.
Bettany jó. Ahogy Karl Urban is, sőt a sztori is -bár a PG-13-ért kár-, úgyhogy őszinte szívből sajnálom a hanyag összeszerelést. Sokkal, de sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, de ennek ellenére is jól szórakoztam, csak sajog a lelkem, amiért egy majdnem B mozit csináltak. Személy szerint engem megvettek a második részre, de legfőképp azért, mert kíváncsi vagyok, hogy tanulnak-e az első hibáiból. Feltéve persze, hogy elkészül a folytatás...