
A történet épp olyan meseszerűen indul, mint a könyvben, bizony ám a „Csokoládé” imádók most örülhetnek. Ugyanis a forgatókönyv Joanne Harris regénye alapján készült. Egy álmos burgundiai kisváros lakóinak minden napja monoton és rideg. De az északi széllel más is érkezik a szürke hétköznapokba: Vianne (Juliette Binoche) és lánya azzal a szándékkal „telepedne le”, hogy csokoládé boltot nyissanak. Noha a szíve és orra odacsábítja a népség egyik felét, a másik Reynaud grófja (Alfred Molina) értelmetlen tartózkodását követi. Aki szerint a csokoládé bűnös élvezet és a készítője, így erkölcsi romlásba taszítja a kisvárost.
Tehát Reynaud gróf silány, kiégett és eseménytelen élete miatt mindenki szív…és mint minden kisfaluban, minden figyelem Vianne-ra és piros cipőjére terelődik, amit ugye zsigerből elleneznünk kell. Mert az új, az valami más. A köztük lévő láthatatlan ellentétet csak erősíti a vándor cigányok megérkezése. Így Vianne rokonlélekre talál a jóképű örök vándor; Roux (Johnny Depp) személyében.

Binoche karaktere bájos, finom és szerethető. Mégis boszorkányos ügyességgel hozza a tűzrőlpattant hölgy szerepét. Már az egész megjelenésével arra hajaz, hogy ő maga a varázs, valami újdonság. Ahogy kipirult arccal keveri a behabzsolni való csokoládét, komolyan mondom kedvem lett volna beleszippantani a levegőbe.
Alfred Molina remekül megformálta Reynaud grófját úgy, hogy a karakter humoros oldalát is engedte kibontakozni. Látszólag a csokoládé az, ami ellen küzd-, de legfőképp saját magával viaskodik-, ami felszabadítja vágyainkat, szabadjára engedi szenvedélyünket és lehetőséget ad arra, hogy levetkőzzük gátlásainkat és így vállaljuk igazi énünket.
De ne feledkezzünk meg Peter Stormare-ról sem, aki a szokásos, félelmetesen jó gazfickót biztosítja nekünk. Carrie-Ann Moss ledobta a tőle megszokott szexis ruhákat és átcserélte egy sokkal konzervatívabb, visszafogottabb öltözékre és mondhatom, jól muzsikál ebben is. Judi Dench zsenialitását azt hiszem, nem kell ecsetelnem.
Ami nekem a nagyobb meglepetést okozta az Lena Olin buja játéka volt, aki egy félénk-látszólag beteg-nőből átvedlett egy visszafogott, de szenvedélyes teremtéssé. Depp meg már olyan jámbor, kivert kutya képet vágott néha, hogy kezdtem megsajnálni. De számtalanszor bizonyította már: olyan, mint egy kaméleon, minden szerepében remekel, és ahogy sejtettük is: nála szimpatikusabb cigányt még nem láttam.
Engem hihetetlenül elkápráztatott, hogy miféle mágikus sugallata is van a filmnek. A hangulat, amit Lasse Hallström teremt, egyfajta tükör a szereplők érzései előtt. Gondoljunk csak itt Binoche és Depp gyönyörű párosára: ki táncolhatna ennél kifejezőbben?! Szó, ami szó nem cáfolhatja meg senki azt az öt Oscar jelölést, amit a film kapott. Mindenkinek ajánlom!