Liam Neeson lassan hatvan évesen az egyik legjobb akció-thriller színésszé nőtte ki magát, persze az ő neve már régebb óta szinte garancia a sikerre. Elég, ha az utóbbi évtized egyik legizgalmasabb mozijára, a Taken-re gondolni. Ahogy elkezdtek szállingózni a infomorzsák, úgy hasonlítgatták egyre többen az Ismeretlen férfi-t a fent említett sikerfilmhez, ami azonban sok csalódás előjele lehet; ugyanis egy merőben más műfajú kapunk most. Annak ellenére pedig, hogy nem túl eredeti az alapötlet, megint sikerült teljesíteni az elvártat: az Unknown jó, bár nem felejthetetlen.
Dr. Martin Harris (Liam Neeson) és felesége Berlinbe érkezik egy összejövetelre, ahol egy előadást kell prezentálnia a nagyközönségnek. A csomagját azonban véletlen a reptéren felejti, így a szállodába érve rögtön újra taxiba vágja magát és és az elfeledett táska után ered. A baj itt üt be: az autó karambolozik, főszereplőnk pedig, bár túléli a balesetet, kómába esik, amiből napok után felébredve szép lassan visszatérnek emlékei is. Azonban valami nem stimmel: a felesége nem ismeri meg, a szállodában pedig egy másik Martin Harris fogadja. A kezdeti felháborodás után Martin már nem tudja eldönteni: egy hatalmas összeesküvés áldozata, vagy egyszerűen megőrült. Hogy kikeveredjen a megfejthetetlen helyzetből, csak egy emberre számíthat: Gina-ra (Diane Kruger), az illegális bevándorlóra, aki a taxit vezette...
Dr. Martin Harris (Liam Neeson) és felesége Berlinbe érkezik egy összejövetelre, ahol egy előadást kell prezentálnia a nagyközönségnek. A csomagját azonban véletlen a reptéren felejti, így a szállodába érve rögtön újra taxiba vágja magát és és az elfeledett táska után ered. A baj itt üt be: az autó karambolozik, főszereplőnk pedig, bár túléli a balesetet, kómába esik, amiből napok után felébredve szép lassan visszatérnek emlékei is. Azonban valami nem stimmel: a felesége nem ismeri meg, a szállodában pedig egy másik Martin Harris fogadja. A kezdeti felháborodás után Martin már nem tudja eldönteni: egy hatalmas összeesküvés áldozata, vagy egyszerűen megőrült. Hogy kikeveredjen a megfejthetetlen helyzetből, csak egy emberre számíthat: Gina-ra (Diane Kruger), az illegális bevándorlóra, aki a taxit vezette...
Mint mondtam, felesleges a Taken-hez hasonlítani a filmet, mert egész más, ebbe pedig a vérmérséklet is beletartozik: nem pörög annyira, Neeson sem, a történet sem. Ez persze nem azt jelenti, hogy egy pillanatig is unalmas lenne, sőt, ellenkezőleg. Nagyon egyben van, ott a csavar, ahol lennie kell; kellő elegye a thrillernek és az akciónak (bár ez utóbbiból van jóval kevesebb). Ha valaki egy pillanatig is hezitálna, megnyugtatom: bőven megéri a mozijegy árát.