
A film egy tesztoszterontól duzzadó kőkemény, régi vágású bosszúmozi, ami irgalmatlanul és céltudatosan halad az elkerülhetetlen vég felé, a maga eszméletlenül feszes tempójában. Nincs megállás, nincs pihenő, nincs kegyelem.
A történet menete a klasszikus zsáner alapjait követi; egy sofőr, akit egy balul sikerült rablás miatt tíz évre elítélnek, és az öccsét is megölik, bosszút esküszik. Amikor elérkezik a nap, és hősünk kilép a börtön falain túlra, nekilát küldetésének, miszerint mindenki, aki meg akarta ölni, alulról szagolhassa az ibolyát. Így hát, listájával a kezében útnak indul, nyomában a rendőrség két dörzsölt nyomozójával, és egy mindenre elszánt bérgyilkossal.
Nehéz eldönteni, hogy a film központi figurája, most akkor egy pozitív, vagy egy negatív karaktert személyesít-e meg. Nem könnyű azonosulni vele, az egyszer biztos. Csak a bosszúvágy hajtja, ez az egyetlen mozgatórugója, és ha kell, végig gázol mindenkin, hogy célját elérhesse. Ilyen tekintetben talán a Megtorlóhoz (itt inkább a képregénybeli figurára gondolok, mintsem a filmbelire) tudnám hasonlítani, bár a Bronson féle Bosszúvágytól sem áll messze. Egyébként a „Sziklának” különösen jól áll ez a szerep, hitelesen adja a végletekig rideg és kegyetlen sofőr karakterét. Szinte robban az indulattól, és ezt képes maximálisan visszaadni. Úgy vélem az pankrátorból színésszé avanzsált izomkolosszusban jóval több tehetség rejlik, mint azt elsőre gondoltam.

Különösen tetszett, hogy a szereplőknek nincsen neve, csak archetípusok. De közel sem olyan egydimenziós figurák, mint azt elsőre gondolnánk. Kellően kidolgozott itt minden kérem, a rendezés pedig nagyon tudatos, George Tillman Jr. végig tudta mit akar, és ezt sikeresen véghez is vitte.
A muzsika külön kiemelendő, mint a film egyik hatalmas gyöngyszeme. Persze ha megnézzük kinek is köszönhetjük a zenei aláfestést, egyből világossá válik, hogy Clint Mansell egyszerűen nem tud mellényúlni. Az pedig, hogy a Jó, a Rossz, és a Csúf zenei motívumát többször is belecsempészte a moziba, külön piros pontot érdemel.
Összességében a Rohanás egy nagyon jó akciófilm. Nem több, nem kevesebb. Ezt leginkább annak köszönheti, hogy megfelelően eltalálták az arányokat benne. Örülök, hogy Dwanye Johnson végre visszatalált régi önmagához, mert ezek azok a szerepek, amik igazán jól állnak neki. Remélem ezek után több hasonló filmben láthatjuk majd, és kivágja a kukába azt a retkes fogtündér ruciját.
