A narrátor többször is közöl tényszerű adatokat, a számláló is a földhözragadtságot hivatott szimbolizálni (azonfölül dekoratív is). Mindez ellentétet mutat a párkapcsolatot boncolgató témával, a történetmesélést is ezzel dobják fel, az időben való előre-hátra ugrálások mindig érzelmi kontrasztban állnak egymással, így ez az állandó hullámzás egy keserédes mosolyt kölcsönöz a filmnek.
Hiába mondja a narrátor, hogy ez nem szerelmesfilm, a végefőcímig lehetségesnek találjuk a nagybetűs Happy Endet, márcsak az első jelenet miatt is. A történetről nem lehet sok hasznosat mondani, sok ember esik át hasonló helyzeten, majd áll fel ismét, sokan ismernek majd magukra, ahogy azt egykor az Amelie csodálatos életénél is tettük. Személyes történet ide vagy oda, az embereket ugyanazok a rugók mozgatják, érzelmek közt kavarognak, nem mindig az ésszerűség irányítja az életüket. Arra, hogy Summernek miért nem volt jó ami volt, nem szolgálhatunk semmiféle okkal, hacsak nem azzal, hogy Csak. Ez sajnos ilyen egyszerű, akármennyire is próbáljuk megmagyarázni, felcimkézni vagy boncolgatni.
Zooey Deschanel most nem mosolyog, ezért van benne valami ridegség. Megvallom, kiráz a hideg a csajtól. Ez nem azt jelenti, hogy sosem érzékenyül el, épp ellenkezőleg: ha őt meghatja valami, akkor az nagyon mélyen gyökerezik. Játéka elsőre egyhangúnak tűnhet, ám pont ezekkel a kontrasztokkal éri el, hogy megértsük Summert, aki az "egy fiú és egy lány találkozása" sztoriból jóval kevesebb játékteret kap, mint Joseph Gordon-Levitt, aki óriásit alakít. Kicsit naív hősszerelmes, esetlen, de magabiztosan hozza a magabiztos jellemet is, ha éppen az kell, neki két szemöldökfelvonás is elég ahhoz, hogy az ember ne is kíváncsiskodjon a hogyléte felől (ABC-s jelenet, "Mennyetek szobára" - felejthetetlen). Mellékszereplőkböl is akad, Tom hiperérett húga, akihez gyakran fordul segítségért. Ez akár idegesítő pont is lehetne, de ő inkább a gyermeki bölcsességet hivatott jelképezni, tűnjön akármilyen érettnek is. Mellesleg meg tökokos dolgokat adtak a szájába. Tom barátai végleteket jelenítenek meg, Paul a szerencsés, aki elsőre megtalálta élete nőjét, McKenzie pedig a szerencsétlen, akinak ez talán soha nem is fog sikerülni. Tommal tehát tökéletes triót alkotnak, mégha az ő szerepük sem túl hangsúllyos. Akárcsak az irodafőnök Vanceé se, aki földhözragadtságában nem nagyon tud érdemben segíteni a Tomhoz hasonló helyzetűeken, csak képeslapokról idézgetni.
Marc Webb elsőfilmesként máris beállhat a Gondry, Fincher, Tarsem, Jonze (stb) direktorok sorába, akik a videoklippek világában való jártasságukat később az álomgyárban is kamatoztatták. Az 500 nap Summerrel csak 7 millából készült, amihez jött a 20thFOX marketingje, a legtöbb országban pedig csak DVD-forgalmazásba került, de így is összekapart 50 millió dollárt, úgyhogy a bizalmat már nem kell megelőlegezni Webbnek, a legjobb lesz ha gyorsan hozzávágnak mégegy zseniális forgatókönyvet, hogy rendezzen belőle amit akar. A Csodálatos Pókember sajnos nem ilyen film, de azért bizakodva várjuk a hálószövő 2012-es visszatérését/újraszületését.