Avatar (2009)

szombat, február 06, 2010 Bejegyezte: jangamen
Mivel az Oscar jelöltek a sorosak, rendezek egy régi adósságot, bár már bő egy hónapja csekkoltam én is, úszva a hype-al, elmentem moziba, hisz ezt 3D-ben "látni kell", legalábbis szinte minden médiából ez folyik.

Hogy osztom e ezt a véleményt?
Tulajdonképpen igen. Sőt, megkockáztatom, hogy sima 2D-s előadáson is élveztem volna, mert egy igencsak magával ragadó mese, viszont se több, se kevesebb annál. Az amivel ez a film hódít és hódítani fog az a gyönyörű látványvilága és az iszonyatos felhajtás, amit rendeztek körülötte. Jelen cikk írásakor már eszméletlen bevételnél tart ($ 2.105.000.000) és hol van még a vége? De csapjunk a lecsóba és legyünk őszinték: ennyire közel sem jó mozi ez.
Eszméletlenül összerakott Pandora, tökéletesen kitalált egyensúly, pazar látvány. Aztán jönnek az emberek, akiknek kell AZ ásvány (miért is? mire jó? lényegtelen...). De az őslakosok közé nem lehet csak úgy bemenni, no meg a bolygó emberi életre nem alkalmas, ezért kifejlesztik az avatart, mely egy klónja az itt élőknek, csak épp tudat nélkül (ezt hogy is?), egy gazda, egy ember által irányítható kéklény.
Hősünk, a rokkant Jake (Sam Worthington) bátyja, a kiváló tudós helyett veszi át az egyik ilyen avatar irányítását (persze...ki más is venné át, ha nem egy rokkant, inkompetens, akinek köze nincs a több éves kísérlethez), ki a kezdeti csetlés-botlás után hamar beilleszkedik az ottaniak közé és beleszeret a törzsfőnök lányába (facepalm). Hogy meg tudja védeni a bolygót az emberektől, Jake-nek a legjobbá kell válnia, no de...hogy sikerül? Ez nem is kérdéses.
 
Logikátlanságok (na jó nem leszek ilyen finom: iszonyatos baromságok) ekkora garmadáját, fejfogósan égő klisék tucatjait (amikor szétlövik a fát, Miles meg ott kávézik...ÉS miután végeztek, elhúznak a 'csába wtf?).
Összegzem: gyönyörű látványvilág, nullához közelítő forgatókönyv. Az utóbbi évek legszebb meséje, de nekem túl hosszú volt és megmondom őszintén, kizárt hogy a közeli jövőben még egyszer megnézzem, bár a mozijegyet nem bántam meg. (fontos hozzáfűznöm: mint ahogy egyetlen 3D-s előadásra SEM). Köszönöm, de nekem ez így összességében kevés, techdemonak viszont tökéletes volt. Ja igen, majd elfelejtettem: nem kedvelem Sigourney Weaver-t...

imdb

tovább mögött a trailer....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...