Christopher Nolan még nem nagyon rendezett jónál rosszabb filmet. Már első nagyjátékfilmje, a Követés is maradandó élményt nyújtott, az azt követő Memento pedig mondhatni tökéletes volt, bár semmiképp sem lehetett moziban nézős, mert rendesen igénybe veszi az ember memóriáját, ezáltal ironikus önreflektálásba kezd. Harmadik rendezésével, az Álmatlansággal Nolan hasonló precizitásról tett tanúbizonyságot, Robin Williams olyan jól hozta benne a pszichopatát, hogy azóta is megijedek, ha az egyik komédiájában mosolyra húzza a száját. Negyedik nekifutásra megkapta és felélesztette a Batman franchiset, a folytatásban pedig tovább lépett a denevéren és megint egy pszichopatát tett meg főszereplőnek. A két film közötti teaszünetben meg összerittyentette a Tökéletes Trükköt, ami hű marad a címéhez.
A filmre azóta is csak úgy hivatkozunk, hogy a mozi, ahol Batman és Rozsomák összecsapnak, pedig azért jóval többről van itt szó. Nolan ezúttal két bűvész vetélkedéséről mesél nekünk, ahol alapos vizsgálat alá veti a bűvészet és a varázslat természetét. Nolan sose nézi hülyének a nézőit, mindig éber gondolkozásra ösztönözi őket, még ha a kulcsmondatokat a szereplők szájába is adja. Olyan ez az egész, mint egy film kritikája. Senkit nem érdekel a lényeg, a titok, a rejtély, mert ami igazán fontos, az valahol a felszínen van, a illúzióban. Emberi szemmel az élet sivárnak tűnik, hisz alapvetően csak a faj és létfenntartásról szól, ezt pedig hőseink is jól tudják, így óriási túlzásba esve, de lazán beáldozzák saját életüket a Tökéletes Trükk érdekében, aminek sajnos közeli hozzátartozóik látják kárát. A csoda egyszer csak megtörténik, az pedig, hogy az emberi leleményesség, vagy a tudomány révén, szinte már totál mellékes, mi csak hátradőlve élvezzük a felfoghatatlan megfejthetetlent.
Nolan nagy mestere az idősíkok kevergetésének, ezt ezúttal is kamatoztatja, úgy vázolja fel előttünk a cselekményt, hogy a két bűvész egymás naplóját olvasgatva követi a másik életét, mígnem a végére kitisztul a kép. Cselekményszövéséhez nagy kedvvel asszisztálnak a sztárok, Michael Caine pedig már-már kihagyhatatlan egy-egy Chritopher filmből. A Sötét Lovag után rendezőnk az Eredet rendezésével volt elfoglalva, ami korrekt, élvezhető film lett, de kicsit üres, így amíg a Batman harmadik részére, érdemesebb bármelyik korábbi Nolan filmet elővenni. Ami engem illet, és a bűvészek vetélkedésére szavazok.