Due Date - Terhes társaság (2010)

vasárnap, február 06, 2011 Bejegyezte: jangamen
Igen, én azok közé tartozom, akiknek a Másnaposok nem különösebben tetszett. Több okra visszavezethető ez, az egyik az mindenképpen az, hogy én még a nyolcvanas évek vígjátékain nevelkedtem; kísérhette bármilyen felhajtás a fent említett filmet, ülhettem le elé bármilyen lelkesedéssel, sajnos nem volt elég, csalódott voltam és kevés volt. A másik ok -ez viszont már sokkal inkább az én egyéni problémám, de itt és most fontos megemlítenem- az az, hogy én meglehetősen rühellem Zach Galifianakis-t, megmagyarázni ugyan nem tudom miért, leginkább azt mondanám: egyszerűen unszimpatikus az egész ember. Most viszont kellemesen csalódtam, azzal együtt, hogy erős kétségekkel álltam neki a filmnek; főképp nem értettem mit keres Downey egy ilyen filmben.

Így utólag azt mondom egy kellemes vigyorral az arcomon: gratula a castinghoz, remek páros alakított Robert és Zach, talán nincs még két olyan mostani színész, aki jobban csinálta volna. Lassan már szokásosnak mondható road movie-t kapunk a Terhes Társasággal: Peter (Downey) jól menő építész, épp készül haza várandós feleségéhez a szülésre, a repülőtér előtt azonban összefut a nem teljesen épelméjű Ethan-nel (Galifianakis), ezzel egy olyan folyamatot elindítva, aminek a végén megalázva és személyes irataitól, poggyászától megfosztva áll a repülőtéren, sőt, ráadásképp az összes járaton tiltólistára kerül. Mivel két nap alatt át kell szelnie az államokat, iratok nélkül pedig nem megy semmire egyedül, elfogadja az egyetlen szóba jöhető alternatívát: beül Ethan mellé az autóba és útnak indulnak. A kezdeti utálat aztán szép lassan megváltozik, ahogy hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb kalandokba keverednek, mi pedig izgulhatunk: vajon sikerül időben megérkezniük?

Jó kis mozi volt. Semmi eget rengető, semmi világmegváltó, egy év múlva tán azt is elfelejtem, hogy ez a film egyáltalán létezik, de jól szórakoztam, jobban, mint a Másnaposok-on. Mivel -persze nem véletlenül- visszakanyarodtam ide, most akkor leszögezném, hogy teljesen felesleges bármilyen szinten is összehasonlítani a két filmet, mert teljesen más hangulatot, műfajt céloznak. Ez, a drámával meghintett vígjáték azért az én szívemhez sokkal közelebb áll, s bár jókat mosolyogtam rajta, Galifianakis-hoz fűződő érzelmeim alapvetően nem változtak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...