Ezzel a szellemes egysorossal Gondrynak sikerül nemcsak főszereplője, Stephane, hanem úgy általában az ember létkérdéseinek abszurditását is lezserül összefoglalnia. De nem éri be holmi dogmatikus megállapításokkal, és a kliprendezőből avanzsált filmdirektor 90 perces játékidőt kerekít szárnyaló fantáziájának.
Ami ezúttal egy kicsit hosszúnak tűnik. Stephane apja halála után költözik haza Mexikóból, ahol egy unalmas munkahely, és a szomszéd testvérpár (Zoé és Stephanie) várja. Romantikus történetünk a megszokott íven halad, csak a második felében folyik nagyon egybe, és akkor kicsit mocorogni kezdünk, hogy hol is vagyunk valójában? Gondry nemcsak a valóságot és az álmokat keveri össze Stephane történetében, mellette a gondolatokat is gyakran vizualizálja, ezzel folyamatos bizonytalanságban tartva a nézőit.
A fantázia az egy jó dolog, gondolom ezzel nem vitatkozik senki. Illetve hogy, de. Nem árt, ha van belőle egy vödörre való, persze, de sosem jó túlzásokba esni, főleg ha örök álmodozóként már nem vagyunk képesek különbséget tenni realitás és irrealitás között. Stephane pedig ezzel küszködik, és csak az utóbbiban jönnek neki össze a dolgok, míg a relatív valóságot csak egy pocsolyához hasonlítja. Az más kérdés, hogy ő erről nem nagyon tud, így nem is éli meg nagy traumaként. Mivel kezdettől fogva az ő szemszögéből látjuk a dolgokat, sok jelenetnél sosem lesz világos, hogy álomnak volt-e szánva egyáltalán. Valóság és álom ilyen szintű elmosása azt feltételezné, hogy Gondry számára talán teljesen mindegy, a lényeg hogy lehetőleg boldogságban, szerelemben, sikerben éljünk, csakhogy nagyon csúnya vége van a filmnek: a zárójelenetben rendezőnk hirtelen nézőpontot vált, és a lány szemével láttatja Stephanet. Hogy hogyan értékeli a fiú problémáját, csak rajta múlik. És persze rajtunk is, ha hasonlóval akad dolgunk.

A romantikus háttér sztori inkább csak ürügy arra, hogy a stop-motion féle zenés klipeket egymásra fűzve Gondry felvessen néhány lételméleti kérdést, de ettől még cseppet sem érdektelen, csak éppen olyan, mint minden más kapcsolat, azzal a különbséggel, hogy az állandó félreértések és bonyodalmak - amik gátolják a szerelmeseket az egymásra találásban - ezúttal mind Stephane élénk fantáziájának a szüleményei.
