A Szélhámos Fivérek sem egy szokványos vígjáték. Hogy most miért írtam azt, hogy ez sem? Nem tudom. Biztos sok ilyen van még. De a bevezető letudva.Nos, körülbelül ezen a szinten mozog a Bloom testvérek kalandja is. Önfeledten vihogni nem tudsz rajta, de érzed, hogy minden dialógusa abszurd. Rian Johnson kedve szerint keverte a filmes műfajokat, így van itt akció, krimi, komédia, romantika, dráma, de nem vette túl komolyan az ebből fakadó akadályokat, így filmje mesei felhangokkal párosult. Ennek a humora pedig ízlik nekünk.
A Bloom testvérek gyermekkoruktól kezdve szélhámoskodással keresik mindennapi kenyerüket, de a csalás számukra nem kényszer, hanem szükséglet. Nem arról van szó, hogy ellopok egy almát, mert éhes vagyok, hanem hogy ellopok egy almát, mert el tudom lopni. A kisebbik Bloom fiú (Adrien Brody) viszont nincs ennyire tisztában saját személyiségével, ezért megpróbál rátalálni,
holott végig ott van előtte. Így aztán úgy dönt, hogy kiszáll a bizniszből. De mivelhogy a kísértés óriási, a bátyusnak (Mark Ruffalo) pedig jó a meggyőző képessége, belemegy egy utolsó eksönbe. A sors ismétli önmagát. Ezúttal a letaglózóan sokoldalú, szép, de mindenekelőtt gazdag Penelopét (Rachel Weisz) veszik célba, aki gyermekkora óta magányosan él saját birtokán, így van rá némi sansz, hogy a kicsi Bloomba habarodjon. A bátyus remekül irányítja a háttérből az eseményeket, dupla meg tripla csavarokkal teszi őket átláthatatlanná nem csak mások, de saját öccse számára is. És valljuk meg, a néző számára is. Csakhogy Penelopé talpraesettebb annál, sem minthogy dróton rángassák, reakciói viszont annyira szokatlanok, hogy a Bloom testvérek is elbizonytalanodnak. Mi van?A krimi-komédia mindvégig jelen van, egy-egy robbantás, autósüldözés révén az akció is, kicsi Bloom és Penelope a romantikus szálat erősítik, a két testvér evidens (testvérbarátság), de előkerül a bosszú és a molesztálás témája is, és így a végére a dráma is megjelenik.
Csakhogy úgy van Happy End, hogy nincs is. Szóval egy jó nehéz öszvérrel állunk szemben, de ne aggódjunk, egészséges, még ha nem is tökéletes.A színészek fapofával bohóckodják végig a nem éppen szokványos történetet, ezzel alaposan megkérdőjelezve a realitás határait. A vágás és a fényképezés kerüli a hatásvadászatot, a zene fülbemászóan szép, de távolságtartóan nosztalgikus. A sok műfaji kísérletezést ez tartja igazán össze, és pörgeti fel ott, ahol kell. Nagy általánosságban zseniális az aláfestés. Ugyanakkor a film egyetlen, de egyben óriási hibája, hogy nincs ritmusa. Minden humora ellenére, gyakran vontatott, főleg a vége felé. És ilyenkor a zene rádob egy lapáttal.
Persze aztán lehet, hogy az alkotók minket is jól átvertek. Nem tudom, mit vártam, de azt igen, hogy még mindig gondolkodom azon, amit kaptam. A zene mindenesetre megmarad. Kell a filmhez némi affinitás, de én csak ajánlani tudom.
A film weboldala a design és az infó szempontjából is klassz. Megtaláljuk a trailereket,
amiket nem ajánlok megnézésre, de a film első 7 percét nyugodtan meg lehet
nézni. És van egy csomó interjú is a színészekkel.









