The Book of Eli - Éli könyve (2010)

csütörtök, január 28, 2010 Bejegyezte: jangamen

Amikor írtam egy pár sort anno a Hajsza a Föld alatt-ról, akkor fogalmaztam úgy -ha jól rémlik- hogy Denzel Washington minden szerepében parádés, a hőst ugyanúgy el tudja adni, mint a balf@szt, az átlagembert. Személy szerint én jobban örülök amikor az előbbi figurát kell eljátszania, az okokat kár firtatni, neki - mint oly keveseknek -, jól áll a keményfiú szerep, még így közeledvén a hatvanhoz is.

A Hughes testvérek új filmjében (nekik köszönhetjük többek között, az egyik legjobb Hasfelmetsző Jack feldolgozást is) ez kissé felemás: átlagember, aki hőssé válik. Mindezt úgy, hogy ha kell, öl, pusztít, nyomorba dönt, bár a célja nemes. Kifejtem miről is beszélek, itt-ott spoileresen...

Valamikor a nem túl távoli jövőben járunk, 30 évvel a nagy villanás, a pusztító háború után. Eli, a magányos vándor egyedül járja a kietlen sivár vidéket, nagy terhet cipelve: nyugatra tart, egy kinccsel... egy könyvvel, amit ha kell az élete árán is megvéd. Márpedig van kitől, hisz ahogy a társadalmak eltűntek, helyüket fosztogató bandák vették át, amiket a legnagyobb kincs: a víz és a hús (igen, az a két lábon járó fajta) hajhászása tart lendületben.

Aztán mikor egy újjáépülő városba ér, minden megváltozik. Carniege (Gary Oldman) a kolónia ura, akinek egyetlen célja megtalálni azt a könyvet, melyet Eli birtokol, hajtóvadászatot indít, s bár hősünknek akad egy segítője, a bájos Solara, az esélyeik így sem túl kecsegtetőek. Hogy sikerül-e "A" könyvet eljuttatni nyugatra?

Posztapokaliptikus western. Kitűnő képi világgal és hangulattal, s bár túl sok akció nincs a filmben, végig lekötötte a figyelmem, egyetlen percre sem éreztem visszaesést.

Denzel kitűnő, mint mindig, Gary Oldman pedig... nos úgy vélem Gary egyszerűen a gonosz szerepekre született, jól áll neki és nem lehet belekötni.

Akit azonban ki kell emelnem: Mila Kunis. Lehet hogy csak én vagyok így vele, de szerintem ő ma a világ legszebb színésznője, így ha egy tál fos lenne a film, engem már megvettek.

De nem az. Az hogy milyen könyvről van szó, hamar le fog esni, s alapjában véve, bár van egy kis csattanó a végén, ám túl nagy meglepetések nem fognak érni senkit, de úgy hiszem, nem is ez volt a cél. Nem akarok túl spoileres lenni, úgyhogy csak annyit: picit elgondolkodtatott a film, ennél fogva úgy érzem a célját elérte.

Újranézős lesz és azt kell mondanom, igen, tetszett. Még több ilyet.

imdb

katt a továbbra a trailerért...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...